alexandraida

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida Andersson - 22 augusti 2012 13:21

Förmiddagen sprang iväg, vi fick både fika och middag hos Ds mormor och morfar  

Mysigt att komma dit och bli lite bortskämda.

Jouline blev bortskämd som vanligt, en gräsklippare och en klänning rikare  


Usch känner mig inte alls på humör, allmänt nere och deppig. Har ingen lust med något, orkar inte

ta tag i saker.

Hade behövt måla klart mitt vitrinskåp som jag började på för X antal månader sen men lusten och intresset finns inte känner bara blä blä blä. Har fått kommentar ex är inte skåpet klart snart??

och jag tänker -Ehh det skall väl bara du ta och skita i.


Jag är sugen på en stor förändring och går allt som jag vill så blir det så. Håller tummarna stenhårt.

Just nu känner jag att min bägare är på väg att rinna över, jag känner att snart är det bra.

Just nu orkar jag inte med några gnälliga människor i mitt liv som inte kan se framåt utan bara skall se bakåt hela tiden. Det är inte som det var förr och det kommer det aldrig att bli. Så varför älta och inte bara ta det som det är och jobba framåt. Nu känner jag att så fort jag har tagit 3 steg framåt så puttas jag 5 steg bakåt.

Det tar för mycket energi av mig känner jag.


Usch så skriver jag att jag inte vill ha gnälliga personer i min närvaro så låter  jag som stans största bitterfitta  


Sorry sorry. Inte min dag idag.


Over and Out.


Av Ida Andersson - 22 augusti 2012 09:26

Gäsp! J stod start klar kl 07, snälla snälla J sov en stund till.
Nähe -mamma mamma ta miiig

Klockan är 09 och vi har ätit frukost men sitter fortfarande i pyjamas.
Regnet piskar utanför så vi myser nog en stund till. Revo verkar inte heller så sugen på att gå ut.

Förmiddagen skall nog spenderas hos Ds mormor och morfar. I eftermiddag väntar arbete och J skall till Ulla tills pappa slutar jobba.

Jouline tittar på Pippi, vi började titta på Emil igår men han är inte lika populär som Pippi än tyvärr.

Lite kaffe till så är morgonen fullbordad.

Trevlig dag på er

Av Ida Andersson - 19 augusti 2012 11:07

Igår blev det spontan fest för min del. Det var inte alls planerat att det skulle bli fest för min del. I sista minuten slängen jag på mig lite smink. Nåja inte slängde kanske men nästintill. Krafsade ihop en outfit och tog cykeln till Bambi som hade sexparty. Där väntade 17 tjejer glada, fnissiga och ja ni kan ju bara tänka er själva.
Vi fick lukta, klämma, smaka och PROVA! dock hoppade jag över den biten.

Mot 23 tiden gav vi av oss mot stan! Bratt var i siktet. Hmm jag kanske kände mig en smula gammal när unga killar i min egna systersons ålder (20) kom fram och skulle dansa men så sneglade jag åt höger, där står "mormor" (inte min) och hånglar upp en karl. Genast kände ja mig "ung" igen haha

När vi fick rastat de lurviga och pratat med folk så kände vi oss rätt nöjda.

Vinkade av Bratt och sa då ses vi "kanske" om ett år :)

Huvudet känns segt och röva känns öm, ändå stod ja startklar kl 08 när Jouline ropade mamma. Så nu kl 11 känner man sig riktigt pigg.

Imorgon vaknas det arbete igen hela veckan lång.



Av Ida Andersson - 18 augusti 2012 10:30

Jag trimmar vår mellanpudel sjäv så igår när vi var hos kenneln och tittade på valparna så visade uppfödaren en liten mini trimmer. Tror minsann att jag skall investera den lilla mini hundtrimmer som är perfekt till ansiktet, tassar, svans med mera och perfekt till små hundar.

Den la sig så smidigt i handen och var lätt att göra rent.


Så när lönen kommer så blir det en tripp till clas ohlson.


Bilden är lånad av clas ohlson

    

Av Ida Andersson - 17 augusti 2012 22:30

Nu har vi tagit helg.
Vi började dagen med att finaste Klara och Helena kom och fikade.
Klara och Jouline är som tvillingar. De är så otroligt goa, så lika men ändå så olika.
Glad för att J har så fina kompisar och ännu bättre för mig som har fått så underbara vänner efter att jag blev mamma.

Klockan 15 bar det av till Göteborg för
att följa med Tina och titta på en liten pudelvalp.
6 små lurviga små bollar kom emot en. Jag blev riktigt valpsjuk, hade mer än gärna tagit med mig en hem.
Fast vi har fullt upp med vår mellanpudel Revo och vår dotter.

En av pojkarna blev tingad av Tina och skall hämtas den 7 September.
En trogen vän- En pudel så klart.

Kvällen avslutades med pizza och lite fix här.
Ledig oplanerad helg står för dörren. Hoppas på sol och bad.

Trevlig kväll vänner.

Av Ida Andersson - 17 augusti 2012 21:04

 Nu tar vi och testar att börja blogga här.
 Skall bli riktigt spännande och roligt.


Jag håller på att lära mig sidan, så ni får ha förståelse för lite fel och ändringar nu i början.


Återkommer senare med ett längre inlägg   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkomna till oss!
Jag heter Ida är 26år och kommer ifrån Halland. Här kan du läsa om mitt fullspäckade liv som mamma, sambo och matte.
Glöm inte lämna ett fotspår
efter er.
Kram Ida

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards